O ekokosmetyce wiemy coraz więcej i wiele z nas decyduje się na posiadanie ekologicznego salonu kosmetycznego. Ponieważ klient w dzisiejszych czasach jest bardzo świadomy i woli wybierać produkty które nie szkodzą środowisku i zwierzętom w nim zamieszkującym. Warto więc posiadać w swojej ofercie zabiegi spełniające ich oczekiwania i wspierać swoje przekonania.
Chcąc dogodzić klientom, musisz dokładnie przeanalizować marke na której chcesz pracować.Każda „zielona marka” ma swoja historię, koncepcję i wizerunek.
Jak wybrać dostawcę?
Zanim zdecydujesz się na konkretną firmę upewnij się, że firma oferuje nie tylko dobre produkty,ale też postępuję ekologicznie i etycznie na każdym etapie produkcji i sprzedaży. W tym celu powstały firmy, które wydają certyfikaty.
- Czy surowce, z których produkowane są kosmetyki nie są nadmiernie eksploatowane?
- Czy kosmetyki są produkowane etycznie tzn. poszanowaniem mieszkańców terenów gdzie pozyskiwany jest surowiec?
- Czym się wyróżnia produkt na tle innych produktów eko?
- Czy firma prowadzi produkcje zgodnie z zadami zrównoważonego rozwoju?
- Czy przekaz marketingowy jest zgodny z założeniami firmy?
Zanim przejdziesz na bio:
- Bio kosmetyka to dobry zysk dla twojego salnu. Wiedza to podstawa klient pyta o wszystko, bądź gotowa;)tylko swoja wiedza i pewnością siebie jesteś wstanie sprzedać dany kosmetyk czy zabiegi upiększający.
- Daj sobie czas na znalezienie odpowiedniej firmy, porównaj ceny,opinie certyfikaty zainteresuj się pielęgnacją domową dla klienta.
- Fajnie jeżeli dana firma oferuję pielęgnację gabinetową i domową. Klient lub dostać gotowe produkty dobrane indywidualnie dla jego potrzeb.
- Bardzo ważne jest posiadanie próbek- pomaga to przekonać klientów.
- wystrój twojego salonu musi być kompatybilny z tym jaki rodzaj zabiegów wykonujesz. Jeżeli chcesz być bio twój salon musi być nowoczesny i naturalny.
Czy warto być bio?
Tak
- Wytwórczy spróbować aby przekonać się do bio kosmetyków
- Są bardzo efektywne
- Jakość kosmetyków jest bardzo wysoka
- Liczba klientów wciąż rośnie
- Już po jednym zabiegu, klient jest przekonany i decyduje się na domową kontynuacje pielęgnacyjną
Nie
- Zapach kosmetyku ją dość charakterystyczne i mało kobiece
- Nie ma kosmetyków do każdego problemu skóry
- Niektórzy mówią,że bio to chwilowa moda
- Tradycyjne marki są bardziej rozpoznawalne
- Trzeba wykonać więcej zabiegów aby uzyskać efekt kosmetyczny
- Produkty maja krótszy termin ważności
- Jakość tradycyjnych produktów, budzi większe zaufanie
- kosmetyki ekologiczne- nie sprzedają się same. Trzeba o nich dużo mówić.
Zródło:
- Les nouvelles esthetiques spa/ 04/2012
- http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm